.:Followers:.

Monday, February 14, 2011

Tak Usahlah .

14 Februari . Bertepatan dengan tarikh ‘keramat’ [kononnya] ini , saya dengan BERBESAR hatinya akan mendedikasikan sebuah puisi kontot [huh ~??] untuk para pembaca . J



Tak Usahlah .


Tak usahlah sebut pasal cinta ,

Jika anda sebenarnya tak ambil kisah .


Tak usahlah bercakap tentang perasaan ,

Jika ia sebenarnya tidak berada di hati .


Tak usahlah menunjuk di dada ,

Jika berhasrat melukakan jiwanya .


Tak usahlah memandang anak matanya ,

Jika mahu berbohong padanya .


Tak usahlah katakan dia satu-satunya ,

Jika masih ada yang lain di sisi .


Tak usahlah kunci hatinya dengan kata cinta ,

Jika lahir dari jiwa yang dusta .


Tak usahlah memuji sesuatu yang jauh ,

Selagi kita tidak mendekati dan mengenalinya .


Tak usahlah ucapkan ’hai’ padanya ,

Jika kelak mahu mengucapkan ’selamat tinggal’ .


Tak usahlah hanya sebut NO to Valentine ,

Jika masih berpeleseran bersama pasangan .


Sebaliknya , fikirkanlah . Renunglah .

Apakah sebenarnya yang tersirat di hati ;

Sebagaimana diri dan jiwa mahukan untuk kebahagiaan abadi .


.:: Cinta ; kesayangan saya buat masa ini hanyalah anak-anak saya yang bernama beYOUTHefullSouL [teratak maya saya] dan BS [anak sulung saya] ini sahaja . J ::.

Sekian dari saya .

p/s :




No comments:

[Apabila terkuaknya pintu kejahilan, mencurah-curah hidayah masuk melaluinya..]