.:Followers:.

Monday, August 1, 2011

Dia Jodohku ?


Tiada terfikir,
Terlintas Engkau akan tiba,
Membawa perangsang.

Tiada terfikir, Terlintas,
Engkaukan membuka,
Sempadan perasaan.

Bunga kembang bertali hati,
Bunga kembang di puncak akli.


Artikel penuh di sini <3

Maaf. Kali ini saya tidak menulis dari hati. Sekadar perkongsian saja. Bukan bermakna Eika Fereizya SM sudah bertemu jodohnya ya ? Cuma .. saya 'terpikat' dengan bunga bahasa pada puisi di atas tu. (eleh. nak cover la tu~) Urm..no comment. =.="

*Saya rasa anda patut baca lagi entri C.I.N.T.A saya..berulang kali pun tak apa.




Kata saya : Untuk mengetahui siapa jodoh kita, dengan tepat dalam bahasa ikhtiarnya, maka sangat ditentukan oleh bagaimana kita mengetahui "siapa diri kita". Sangat sulit meneka siapa jodohnya bagi orang yang belum mengenal dirinya. Oleh itu, orang yang sudah faham siapa dirinya akan mudah menemukan jodohnya. Jadi berikhtiarlah mengikut syariat Islam. Wallahua'alam. ;)


No comments:

[Apabila terkuaknya pintu kejahilan, mencurah-curah hidayah masuk melaluinya..]