.:Followers:.

Thursday, December 29, 2011

Kerana Kasih


Lidah kelu ingin bertanya. Hati malu memikirkannya. Sungguh aku tak mahu layunya bunga itu. Gugur pula sudahnya dari jambangan. Semua, yang tidak lagi seperti dahulukala, bukankah mahuku atau mahumu jangan itu sebagai lambangnya.

Teman,
Terkadang gusar menyapaku. Apa akhirnya kisahmu. Apa kau akan terus mendaki puncak cintaNya atau kau lemah dalam dakapan dan tekanan ujian-ujian dunia. Apa kau terus berpegang pada taliNya atau kau hilang dibalik timbunan kata-kata kosong yang hanya khayalan dan perjidalan yang tiada tamat.

Namun,
Tahulah aku, antara kau dan aku ada Pemilik Alam Semesta yang mengatur perjalanan kita. Aku yakini Al-Wakeel akan memeliharamu. Aku serahkan kau dalam jagaanNya. Tidak, sememangnya seumur hidup kau pun, bukan aku yang menjagamu. Seperti yang selalu kukatakan, aku hanya yang mendoakan dari jauh.

Teman,
Kuatlah, sabarlah, teruskan jalan menuju cintaNya. Selama kau dan aku punya matlamat yang sama, selama itu kasih ini tiada akhirnya sekalipun kita di benua yang berbeza, di lingkungan yang berlainan.

Buat kau, aku dan semua,
Kita ini jadi sahaja seperti bintang malam. Biar tampak rendah di permukaan sungai, namun hakikat tingginya melepas awan. Jangan pula seperti asap menjulang naik, sedang baunya busuk menyesak nafas.

Kerana kasih ini fillah..

Love for the sake of Allah  *weheartit.com


Allah teman..
Cinta ini bukan pada gambaran. Rindu ini bukan pada pertemuan. Tetapi, saratnya dengan iman dan taqwa kepada Tuhan.






No comments:

[Apabila terkuaknya pintu kejahilan, mencurah-curah hidayah masuk melaluinya..]