.:Followers:.

Sunday, April 7, 2013

Masih

Okay lah, macam ni ceritanya.

Pernah satu masa dulu, masa nak buka kipas di surau IPG KBA, saya cuba lah tuah; kata orang muda: cuba nasib. Banyak suis di situ, lebih dari 8 kalau tak silap. Jadi, kebarangkalian untuk saya dapat tekan suis kipas yang betul hanya 1 per 8+ ja lah. *Heh, kalau optimis, boleh nampak potensi besar tu =,=

Mula-mula saya cuba tekan yang tengah. ‘Plak'. Tak Hidup.

Cuba yang tepi pula. Tak juga.

Kemudian, saya cuba hat hujung. Masih tak hidup.

Saya pun mula nak kutuk-kutuk suis tu. Biasanya di bilik boleh ja main teka-teka suis ni; bahkan selalu rasa ada bakat overdose dalam bab meneka. HAHA.

Dah hampir selesai mencuba, baru saya perasan, yang paling dekat dengan saya waktu itu masih belum saya cuba. Dan ada lagi satu suis jugak. Kiranya waktu itu 50-50 lah.

Dengan lafaz bismillah, kemudian saya tekan yang paling dekat.

"Yeay!! Alhamdulillah.."

HAHA. Boleh tahan thrill jugak buat benda macam kanak-kanak.

Tak lama lepas tu barulah saya terfikir macam dewasa sikit.
“Aiyak, kenapalah aku tak terus pilih yang paling dekat dengan aku tadi..”

Itulah.
Saya ni rupanya suka sangat fikir benda yang belum pasti. Padahal benda yang depan mata dah jadi macam apa, buat tak tahu jaa. *tepuk dahi*

Ok, berakhir kisah menjadi dewasa!

Kesimpulannya, 
Bila saya katakan mahu menjadi yang matang, saya fikir banyak. Saya ini, betul ke dah matang? Dan saya pun angguk banyak kali.

Stop. Kemudian geleng lebih lama.

Free_yourself_quote_large
Susah koottt. Huhu. Tapi takpa, saya cuba.


Haihhh~ Lepas tu ada pulak hati nak kahwin. Dush dush! *~*




p/s: Minta maaf atas ke-tidak-formal-an bahasa untuk entri kali ni. Nanti saya denda diri sendiri k? #Ehh


2 comments:

The Pleiadesiti said...

itu misi asal dia :P

Eika Fereizya SM said...

HAHA. What do you mean by 'Itu'? :P

[Apabila terkuaknya pintu kejahilan, mencurah-curah hidayah masuk melaluinya..]