.:Followers:.

Monday, June 8, 2015

Galau


Tak boleh tidur. Allahu.

Dua tiga hari ni adalah hari yang paling basah dan paling tak best dalam hidup aku. Jumaat lepas, aku kehilangan Uncle Zul (bakal ayah mertua) kerana penyakit kanser. Selang dua hari kemudian, Loqman teman baikku pula menyusul menghadap Yang Esa *susulan kejadian gempa bumi di Sabah kelmarin.

Kedua-dua individu ini membawa makna besar dalam hidup aku. Dua-dua banyak mengajar aku tentang hidup *dan perihal masa depan, menunjukkan aku erti kasih, meminjamkan aku semangat dan asas keteguhan dalam berprinsip. Dua-dua aku kagum. Dua-dua aku sayang.

Entah apalah Allah nak tunjuk ni. 
This is like..too much for me to handle. 
Aku sudahpun meredhainya, namun masih perlu memujuk dan meyakinkan hati bahawa mereka benar-benar telah pergi.

Takpalah. Uncle Zul dan Loqman orang yang gigih - Sudah sering berpenat selama ni. Selalu sibuk. Sudah masanya Allah memanggil mereka pulang berehat..

Al-fatihah. Sampai ketemu lagi, di syurga nan abadi :(


No comments:

[Apabila terkuaknya pintu kejahilan, mencurah-curah hidayah masuk melaluinya..]