.:Followers:.

Friday, June 8, 2012

Apa Yang Ada Pada Diri Kita...


Alhamdulillah, selawat ke atas Rasulullah SAW. 

"Apa yang ada pada diri kita?"


Kenyataannya, kamu yang merupakan diri sendiri dan bukan orang lain, adalah satu daripada aset terbesar yang kamu miliki. Kelukaan pada emosi adalah harga yang seorang manusia harus bayar untuk menjadi bebas (dan merdeka dalam erti kata sebenar).  

Dan sungguh, saya ‘terlarut’ dengan kata-kata yang serba ringkas ini.

Seringkali kala memandang orang (mahupun diri sendiri), kita lupa mata yang hebat untuk melihat itu. Bukankah ia ada pada diri sendiri? 

Baiklah. Maka, mulai hari ini juga, saya akan lebihkan usaha untuk jadi lebih baik dari saya yang dulu, dan saya yang sekarang. Insya ALLAH wa bismihi. (^_^)v


Sebelum larian 2.4km. *Gambar selepas tu..faham-faham ja lah.


Hinalah!
Andai seorang itu melangkah
kerana janji Ilahi yang gagah
tetapi tiba-tiba menyerah kalah
hanya kerana sebuah dugaan yang lemah.




p/s: Ini entri cacamarba. Harap-harap, lepas ini saya akan post sesuatu yang matang dan ada nilai, bukan kosong semata-mata.. Ah-ha. Sedar diri ;)

No comments:

[Apabila terkuaknya pintu kejahilan, mencurah-curah hidayah masuk melaluinya..]