.:Followers:.

Sunday, July 24, 2011

Putri


........


"Percaya diri. Dari situ akan lahir kekuatan. Kemudian, jujur pada diri kau sendiri."


"Jadi..?"


"Kau banyak bermain dengan inner world kau sendiri, buat kesimpulan dalam dunia yang kau bina, antara kau dan diri kau. Benda tu yang buat kau jadi kurang keyakinan dan buat kau kerap sangsi pada kebolehan diri kau sendiri."


"Erm.."


"Kedua, jujur pada diri. Kau banyak sangat letak peraturan di sekeliling kau. Kau halang diri kau untuk ekspresi diri,"


"Macam tu? Kenapa orang lain lebih tahu? Kenapa saya rasa macam dah betul je selama ni? Kenapa dengan saya...? "


"Kenapa?Sebab kau bijak, guna akal. Dan macam kau pernah kata, kau masih belajar. Benda ni semua orang alami, cuma bezanya macam mana orang itu hadapi ; peduli atau abaikan."


"Tapi..bila saya dengar semua ni, saya tak rasa ini satu kebijaksanaan. Ini kelemahan..yang selama ni saya fikir satu-satunya kekuatan yang saya ada."


"Putri, kebijaksanaan itu lahir dari kelemahan, kelemahan yang diperbaiki. Pernah dengar ni?


"Tak pernah, tapi saya akan ingat. Insya Allah."


"Kelemahan kau juga adalah kekuatan kau.."


*Hairan sebentar.


"Tapi sekarang saya dah betul-betul terkilan."


"Kenapa pula?"


"Tak. Cuma..saya betul-betul rasa macam tak kenal diri saya sendiri !"


"Satu je Putri. Tak ada yang sempurna."


Lama berfikir.


"Terima kasih. Saya tak tahu apa lagi best word yang boleh saya ucapkan."


" Biar aku tolong cakapkan. Haha. Actually, there is no best word in the world. But the word is best when it comes from sincere heart."


*Tersenyum. SEIKHLASNYA.





No comments:

[Apabila terkuaknya pintu kejahilan, mencurah-curah hidayah masuk melaluinya..]