.:Followers:.

Saturday, May 14, 2011

Sebiru Hari Ini.

Assalamualaikum Warahmatullah . – Tak jawab dosa , kalau jawab , SAYAAANNG~!!

Beberapa minggu ni saya dah mula berasa malas nak ber-blog . Nak tahu kenapa ? Sebabnya mudah saja . Kerana saya rasakan sudah tiada lagi bibit mahupun tunas keikhlasan yang bercambah di tangkai hati saya . Jadi , saya menyesal . Mengapa pula ?

Setiap kali saya pos entri baru , saya akan rasa puas bila ada orang baca . Lepas itu , saya mula rasa syok bila baca komen . Kemudian , mula rasa seronok bila orang cakap tentang blog , apatahlagi bila orang mula syer-kan entri-entri kita . Dalam tak sedar , saya dah jadi ORANG YANG GILAKAN PUJIAN . Selepas muhasabah , (selalu muhasabah , tapi tetap buat salah~ Astaghfirullah ) saya putuskan untuk tak nak menulis lagi sampai bila-bila.. *oh tidak , menulis adalah JIWA SAYA~!*

Atau mungkin kerana "jiwa" saya itulah , saya jadi PERASAN , kononnya sayalah yang paling bagus . Blogger lain semua tak bagus . Ultraman Cosmos yang saya kagum selama ni tu pun dah tak dapat menandingi KEBAGUSAN saya . *Iyalah , encik Ultraman mana pandai menulis / ber-blog kan ? :P* (ouh , saya tak tanya Papa lah samada wujud atau tak perkataan 'kebagusan' tu dalam BM kita~)



Jadi sekarang , saya nak buang semua perasaan-yang-tak-berasas macam tu lagi . *dengan bantuan dan doa semua ya ?* . SELEPAS NI : Pembaca nak puji ? Silakan~ Nak baca ? Silakan~ Tak Nak baca pun , suka hati~ Kalau tak suka , pendamkan je dalam hati..sebab saya paling tak gemar kejian~ [tak perlu mencaci , kerna kita kan sama-sama MANUSIA ~ Monkey Emoticon] . Pokoknya setiap apa yang saya mahu / sedang / akan lakukan tak akan membawa apa-apa makna pun kalau dasarnya tiada tunjang keikhlasan . Di mata pembaca saya mungkin bagus , tapi di sisi Allah ? Kalian tahu ?

::IKLAN::

Saya , Eika Fereizya *dengan bangganya* mengisytiharkan bahawasanya saya tak gemar BERPOLITIK – cakaplah pasal yang berhaluan kiri ke kanan ke.. "ada aku kisah ?".

:: Semua orang ada pandangan dan pendirian masing-masing , jadi ini pendirian saya . Usah persoalkan . Terima kasih~ ::

Kenapa saya tak berpolitik ? Sebab : *Apa yang saya nampak* bila orang mula berpolitik , mereka mula gila dengan bilangan pengikut . Dah tu , suka pula dengan pujian yang berbakul-bakul . Sampai satu tahap , mulalah menghina orang .

Monkey Emoticon Cici

"Kau tak berpolitik , apa kau tahu ? Orang bagus macam aku iye la.. serba tahu semuanya."

Huh ? Orang baru puji sikit , mulalah 'kembang semangkuk' walhal , solat pun rongak sana sini . Nak tawan hati rakyat , pengikut memang dah ramai .. hati pun senanglah kan . Padahal dengan adik-beradik pun tak bertegur sapa , jiran sebelah rumah pun tak kenal .. apa tu ?? Nak jaga imej - setiap kali keluar , senyum meleret *fake smile* - politik kan kena smart , jadi terpaksalah . Sibuk kejar redha orang , redha ALLAH ?

Kalaupun menang setiap kes di dalam mahkamah DUNIA ,
bersedialah . ALLAH dah sedia tunggu kita di mahkamah akhirat sana .
Kalaupun menang pilihan raya , ALLAH dah peringatkan awal-awal : ada DUA saja tempat untuk saya , kalian atau kita.. > SYURGA atau NERAKA <

::___t.a.m.a.t___::


Psstt..~! Point utama di sini bukanlah tentang POLITIK tu sebenarnya , cuba kalian renung dalam-dalam dan nilai KESINAMBUNGAN isu ’politik’ itu dengan gelora samudera maya (dunia blog) yang sedang saya, atau kita sedang layari sekarang . Nampak tak ? Kalau nampak , Alhamdulillah.. Kalau tak nampak , barangkali adalah silap saya (ber-analogi) di mana-mana tu~ Maaf .

”Argh , menyampahlah baca entri ni . mula-mula sibuk bermuhasabah , kemudian berpolitik . Sekarang kata tiada kaitan dengan politik pula . Tajuk post dah sedap dah , macam tajuk lagu : Sebiru Hari Ini , tapi satu apa pun aku tak faham !”

Eh , suara hati pembaca ke tu ? Saya dengar lah~ ;)

Kalau tak faham , tak mengapa . Saya sendiri pun mengambil masa yang agak lama untuk menyiapkan entri ini sekaligus untuk me-mahamkan diri saya hakikat IKHLAS dalam hidup ni . Tajuk entri tu memang saya ambil daripada tajuk sebuah lagu , tapi itu hanya simbolik . Simbolik kepada IMAN + AMAL saya yang tak selalu 'sebiru-hari-ini' *tapi insya ALLAH saya akan berusaha mengekalkan ‘kesempurnaan’nya – semoga kalian pun turut mengiringi jejak ini*

KESIMPULANnya ::

"Carilah keredhaan ALLAH walau dimurkai Manusia ."


p/s :

Monkey Winks

Terimalah aku seperti apa adanya..
Aku hanya insan biasa , Ku pun tak sempurna.
Tetap ku bangga atas apa yang ku punya..
Setiap waktu ku nikmati anugerah hidup yang ku miliki.”




1 comment:

Anonymous said...

klau x berpolitik mcm mane kite nk pilih pemimpin kite.,.,klau x undi mane2 kite berdosa sbb x ade org yg bimbing kite,.,n klau kite pilih pemimpin yg salah n x ikut peraturan or undang2 islam pon kite pon akan berdosa,.,.mcm mane tu.,.???

[Apabila terkuaknya pintu kejahilan, mencurah-curah hidayah masuk melaluinya..]