.:Followers:.

Sunday, March 6, 2011

Kisah Kasih Kekasih .

Rasanya sudah lama saya tidak berkongsi entri yang lebih bermanfaat dengan pembaca . Entah , asyik merapu saja~ Memanglah , Encik Idea bukannya datang setiap masa . Selepas saya membuat pembedahan ke atas pendrive saya yang sedang dijangkiti virus H1N1 tu (agaknya), saya terjumpa satu kisah . Sudah lama ia terbiar . Mungkin inilah masanya untuk saya titipkan kisah itu di sini , sebelum virus-virus benci (daripada laptop durjana bekas-milik kakak saya ) itu menular dan menghapuskannya dari situ .


:: Kisah ini saya dapatkan daripada seseorang , tetapi saya benar-benar lupa siapakah orangnya kerana sudah terlalu lama . * Maaf ya orang itu ~* ::


Pada suatu malam di hadapan panggung wayang …


gambar hiasan : jelas-jelaslah gambar ni waktu siang ~ :P


Sizuka : Best tengok wayang dengan awak tadi . Cerita tu tak membosankan , kan?

Nobita : A’ah tak bosan . Best !

Sizuka : Kalau best , kenapa awak letakkan kepala awak kat bahu saya dan kata yang awak mengantuk ?

Nobita : Errr~ hehe..


Sizuka : Nasib baik kita pakai sweater kan ? Kalau tak , mesti sejuk kat dalam tu .

Nobita : A’ah . Betul ! Taklah sejuk sangat tadi bila dah pakai sweater ni .

Sizuka : Kalau tak sejuk , kenapa awak pegang tangan saya dan kata yang awak sejuk ?

Nobita : Errr~ hehe..


Mereka pun menuju ke i-City ..


Sizuka : Saya cantik tak ?

Nobita : Mestilah cantik . Sebab tu saya sayang ~

Sizuka : Kalau saya ni betul cantik bagi awak , kenapa bila saya pakai baju-baju tertentu saja baru awak akan puji saya . Kalau saya pakai baju longgar , awak diam . Kadang-kadang awak akan tanya saya kenapa pakai baju besar . Kalau saya pakai baju ketat, baru awak puji saya cantik . Kenapa ya ?

Nobita : Errr~ hehe..


Mereka pun tiba di i-City ..


Sizuka : Jom snap gambar . Saya nak tangkap gambar awak bawah lampu tu .

Nobita : Kita tangkap gambar berdua la sayang . Meh duduk sebelah saya ni . Rapat sikit , nanti tak masuk pulak gambar awak .

Sizuka : Boleh ke rapat-rapat ni ? umph~

Nobita : Takpa . Awak kan awek saya .

Sizuka : Awek je , bukannya isteri yang sah .

Nobita : Errr~ huhu..


Sizuka : Nanti saya simpan gambar kita ni dalam laptop saya ye ?

Nobita : Alaa..upload lah terus dalam FB .

Sizuka : Eh , boleh ke ? Tak eloklah . Gambar tu dah lah awak dengan saya je , yang ke-3 syaitan , lepas tu nak pergi heboh 1 dunia tentang dosa yang kita buat . Tak malu ke ? umph~

Nobita : Errr~ huhu..


Mereka pun pulang .


Sizuka : Awak sayang saya tak ?

Nobita : Mestilah sayang . Sayang sangat-sangat tau . Haha .

Sizuka : Buktinya ??

Nobita : Eh..macam ajak bergurau je . Nak saya kiss pipi awak tu pulak ke ? Hehe .

Sizuka : Ish..apa ni ? Teruknya pemikiran awak . Huh .

Nobita : Eh..errr~ huhu


Sizuka : Mak saya kata , kalau kita sayang sesuatu , kita akan jaga sebaik mungkin .

Nobita : Eh..mestilah ! Hehe

Sizuka : Tapi awak tipu !

Nobita : Eh..kenapa pulak saya tipu awak ??

Sizuka : Kalau awak sayang saya , mestilah awak jaga saya sebaik mungkin tapi awak tak jaga saya dengan baik pun . Awak sentuh-sentuh saya , pegang tangan saya , cuba nak kiss saya , ajar saya buat benda bukan-bukan yang saya tak pernah buat sebelum ni , selalu ajak saya keluar malam-malam .

Nobita : Owh..sekarang awak nak salahkan saya la sebab ajak awak keluar malam ? Mak ayah awak yang bagi izin tau !

Sizuka : Memang diorang yang bagi izin tapi awak tahu tak yang diorang jugak yang akan tanggung dosa saya dengan awak malam-malam macam ni sebab diorang bagi izin pada saya , anak perempuan diorang untuk keluar dengan lelaki bukan mahram tanpa adik atau abang saya sebagai peneman . Lepas tu buat benda-benda tak senonoh ! Pegang sana pegang sini . Awak tahu tak panggung wayang tu mungkin sejuk bagi awak sampai terpegang tangan saya dengan sengaja , tapi neraka tu teramat panas dan tangan yang memegang tangan saya tu akan dibakar dalam api neraka berulang kali . Awak sedar tak semua tu ?? Tangkap gambar nak kepit-kepit , padahal boleh je tangkap gambar sorang-sorang kan ? Then , nak heboh kat 1 dunia . Lepas tu nanti orang ‘like’ awak pun suka sebab orang tau siapa awek awak dan hubungan awak dengan saya kononnya bahagia tapi awak sedar tak yang malaikat sentiasa mencatat segala apa yang kita buat . Awak ada ilmu agama . Kalau tak ada ilmu agama pun , awak tahu benda tu salah . Tapi kenapa masih buat ? Awak sedar tak ? Ingat Allah tak waktu awak buat semua tu ? Awak belum tentu jodoh saya , nak sentuh-sentuh saya . Kalau awak dah sentuh-sentuh saya , apa je yang suami saya boleh dapat special dari saya sebagai isterinya yang sah nanti ? Awak nak ke isteri awak dah macam sisa orang ? Awak mesti akan cakap awak akan pastikan yang awak akan nikah dengan saya sebab tu awak boleh sentuh-sentuh saya . Tapi awak sedar tak yang awak tu siapa ? Hanya hamba Allah . Awak bukan Tuhan untuk tahu siapa jodoh saya dan jodoh awak . Awak sedar tak ? Kalau betul awak sayang saya , awak jagalah saya baik-baik , beri sokongan saya jadi muslimah solehah . Dekatkan diri kepada Allah , mohon padaNya supaya izinkan kita dijodohkan bersama kerana saya milik Allah . Ibu bapa hanya penjaga saya , mereka menjaga saya sepenuh kasih sayang dan didikan yang baik sehingga sanggup memberi kepercayaan pada awak untuk menjaga saya , tapi awak jaga saya tak ? Tak , kan ? Awak bawa saya kearah keburukan . Awak sedar tak ? Banyak lagi yang awak buat , saya pun terlalu kurang pandai ikutkan je kemahuan awak . Nanti kat neraka bila Allah soal saya dengan dosa-dosa maksiat yang kita buat , bukannya awak dapat backup saya depan Allah , kan ? Tolonglah tahan diri tu sehingga kita dah sah dinikahkan . [menahan sebak]


Suasana bertukar menjadi suram sehinggalah Nobita mula meluah perasaan ...


Nobita : Kenapa dari dulu awak tak cakap semua benda ni ? Kenapa bila kita dah lalui macam-macam baru awak nak luahkan semua ni ?

Sizuka : Sebab sebelum awak nak couple dengan saya , awak janji yang awak akan jaga saya baik-baik . Awak suka dengan saya pun sebab bagi awak saya baik tapi semakin lama awak makin berubah . Perubahan awak turut merubah diri saya . Baru sekarang saya luahkan semua benda ni sebab selama ni saya sentiasa menanti agar Nobita yang dulu kembali . Nobita yang menjaga saya dengan baik . Saya tunggu Nobita tu. Tunggu dan terus menunggu kerana saya sayangkan dia . Tapi semakin lama saya tunggu , semakin menjadi-jadi . Awak fikirlah baik-baik apa yang saya sampaikan . Kalau awak masih tak berubah , lepaskan saya kerana Allah .

Nobita : ......


Pesanan Ikhlas ::



kepada pasangan yang sedang hangat menyulam cinta dan kasih sayang , jagalah batas andaa! Ingat larangan Allah . Cinta itu indah kerana Allah yang menciptakannya tapi jangan sampai cinta untuk Allah itu dinodai oleh cinta manusia . Menjadi kebiasaan , dalam berkasih ada kesalahan yang akan dilakukan . Jadi seringlah bermuhasabah dan beranikan diri untuk mula buat perubahan . Beranikan diri menegur pasangan sebelum Allah menegur dengan pembalasan dan azab kelak . Wallahu’alam~


**Peringatan untuk semua , beribu kali peringatan untuk diri yang teramat hina ini~**


p/s : Laptop durjana tu pun sebenarnya bakal menjadi milik saya juga . Aduhai..



1 comment:

iMRaN said...

salam 'alaik..
syukran ats story yg mnarik n yg m'punyai unsur dakwah..truskn kerja dakwah anda.sy pon trase nk jadi pnulis.tp xbrpe pndai la.insyaALLAH akn jadi satu hari nnt.he2

'ala kulli hal..syukran

[Apabila terkuaknya pintu kejahilan, mencurah-curah hidayah masuk melaluinya..]